Amb l'aprenentatge cooperatiu els alumnes aconsegueixen potenciar les habilitats socials, resoldre conflictes, fomentar l'ajuda i la col.laboració entre companys i companyes, assumir un grau de responsabilitat tant a nivell individual com grupal i reforçar la pertinença a un grup.
Nosaltres a l'aula ens preparam per poder fer feina en coopetatiu; El primer que cal fer és definir els equips de feina. Per això forman 5 grups de 4 nins i nines cada un.
-Cada grup de feina s'ha de posar d'acord per triar un color per non del grup. Cada nin/a escriurà a un paper el nom del color que més li agrada i després ho posaran en comú, i es seleccionarà el color més votat.
-Feim el recompte de cada color
ELS EQUIPS DE FEINA QUEDEN DE LA SEGÜENT MANERA:
EQUIP VERMELL: TOMEU T, MARINA , MIGUEL, SANDRA.
EQUIP NEGRE: SOFIA N, NÚRIA, ÀNGELA M, JOAN C.
EQUIP BLAU: MIRIAM, CÉLIA, MAGDALENA, SERGI.
EQUIP VERD: NADAL, YOUSRA, MARTA M, JOAN S
EQUIP TARONJA: GEORGE, SANAE, SOFIA S, TOMEU R.
Ara cal repartir els càrrecs, els posam damunt la taula i entre ells es posen d'acord. Cada membre de l'equip és responsable d'una feina.
REPARTIDOR DEL MATERIAL: l'infant és el responsable de repartir el material que necessita el seu grup per dur a terme l'activitat. |
RESPONSABLE DEL SILENCI: L'infant és responsable de vetllar per un bon nivell de renou mentre el grup treballa. També ha de vigilar que cada un respecti el torn de paraula. |
RESPONSABLE DE LES TASQUES : L'infant és el responsable de que cada menbre de l'equip faci la tasca que li correspon i també vigila que la feina estigui acabada . |
PORTAVEU: Resposable de comunicar a la mestra i al grup classe l'opinió o decisió de l'activitat que han duit a terme, i també de transmetre qualsevol altra inquietud. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada